BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

wooooowwwww!!!!

Monday, April 8, 2013

Pujian atau kritikan

De Amor,

Hye2....Oke lah hari ini aku nak cerita sikit tentang kritikan dan pujian....
What we know, hampir semua orang sukakan pujian kan...phiewiet, siapa yang xsuka...kalau xsuka tu maknanya ada masalah sikit la dengan manusia tu...Tiap kali kena puji pasti kita akan tersenum dan bangga..haha..memang lah kan..aku pun dah tentu pon macam tu...tapi kena ingat kadang2 pujian nie boleh jadi pembunuh dan racun dalam hidup seseorang...

Senarnya aku nak bagi pendapat dalam entri kali nie...
Soalan kepada pendapat aku berbunyi begini....
Antara pujian dan kritikan yang mana satu akan membuatkan seseorang lebih berusaha untuk berjaya dalam perbaiki diri..?? :)

Oke, bagi aku kritikan lebih memberi peransang kepada seseorang dalam berusaha untuk menjadi orang yang lebih berjaya. Senag cerita macam aku lah, aku lagi suka orang kritik dan berkata jujur kalau kerja aku xbagus dan ada kesalahan, sebab bagi aku tiap kritikan yang aku dapat lagi wat aku semangat untuk perbaiki diri aku. Lagi orang buat aku bengang, marah dan sedih lagi aku suka sebab dari situ aku jadi lebih semangat lebih berdendam nak jadi lebih baik dari sang pengkritik. Aku boleh dan aku akan buktikan!!! Tu pada pendapat aku lah, Sebab xde orang kat dunia ni yang suka kena kritik, sebab aku tahu tiap orang pasti fikir dia lebih baik dari orang lain. Betul x..? fuhh, semangat asenya...

Tapi len lak dengan orang lain, Mostly people suka dipuji..bila dipuji baru rasa semangat nak kerja dan janji akan bekerja dengan lebih bagus dan akan rasa lebih berjaya. Bila xde pujiaan dan asyik kena kritik rasa down gila. Mula lah malas nk kerja, menyampah rasa xpuas hati dalam setiap perkara yang sendiri buat. Orang yang macam nie memang ramai...Tapi orang yang cam aku pun ramai juga...

Apa2 pun len orang len pendapat. tiap orang ada alasan dan pendapat sendiri. Diri sendiri yang akan membentuk kerjaya sendiri. Tiap orang ada type yang tersendiri. Apa2 pun sentiasa berusaha dalam keidupan masing2...Sentiasa move on n think about ur future.

Muahh...:)

0 comments: